woensdag 8 juli 2009

Oslo

In Kiel op de boot gisteren, dat ging vlotjes. We zaten om 16:00 uur al op het zonnedek een glaasje te drinken met live muziekje op de achtergrond. De hut was klein, en gescheiden bedden. Ben je getrouwd moet je nog apart slapen.

De boot zat prop vol met vrolijke gezinnetjes. We hadden even een super treurig moment samen. Ten eerste omdat iedereen zo vrolijk leefde er op los leefde ten tweede omdat we voor het eerst even echt tot rust kwamen waardoor het verdriet de ruimte kreeg. Zoals je wel vaker gelezen hebt heeft een dipje ook zijn voordeel. Het verdiet was er uit en we hebben heeeeerlijk geslapen op de deining van het schip.

's Ochtends werden we wakker gemaakt door het stemgeluid van de kapitein (of stand-in) die meldde dat het ontbijt geopend was en de boot over 2 uur afmeerde. Na gedouched te hebben meldden wij ons bij het buffet, aansluiten in de rij. Er kwam een rotterdams vrouwtje langs de rij lopen die riep "Ik heb een reservaassie gemaakt!" helaas, iedereen had gereserveerd. Toen we aan de beurt waren was het erop of eronder. Samen met JW baanden ik me een weg naar een tafeltje, en daarna naar een broodje en een belegje. We peuzelden ons broodje op terwijl we me grote ogen keken naar de kluwen mensen die overelkaar heen duikelden voor een kopje koffie of een pannenkoekje.

Gotenburg, we zijn in 1 streep doorgereden naar Oslo. JW moest twee keer blazen bij een alcohol controle(1x bij zweedse grens en 1x noorweegse) in Oslo aangekomen hebben we gelijk in gechecked.Het hotel ligt pal in het centrum vlak naast het werkpaleis van de koning (zie foto). We zijn lekker de stad ingelopen.

Oslo is een leuke frisse stad, lekker klimaat (ff afkoelen). Gezellige pleintjes en kroegjes. De zee is vlakbij, we hebben een kop koffie gedronken met uitzicht op het fjord.

Ik kreeg alleen last van mijn darmen vandaag. Ik loop de hele dag met kramp en een opgeblazen gevoel rond. Ik kreeg wel even het idee, djees het is ook elke dag wat (gisteren had ik erg last van mijn ogen). Toch heb ik veel energie en is het erg gezellig. We gaan vanavond niet zo laat naar bed en morgen naar een beeldenpark en een museum.

Tot slot zitten we er een stuk relaxter bij dan vanmiddag. We dachten eerst dat de wisselkoers Euro:Kroon 1:8 was, blijkt 1:11 te zijn. Relaxt!

2 opmerkingen:

marjolijn zei

Hallo luitjes,
Zover zijn jullie al gekomen, een goede overtocht, het hotel gevonden.
Nu maar lekker gaan genieten van al het moois wat je tegen gaat komen.
Veel plezier.
Liefs Marjolijn.

Ibella zei

Dat is weer even het belangrijkste, dat het verdriet eruit is en jullie verder kunnen en kunnen genieten van een prachtige reis. Zoals je het beschrijft op de boot herken ik wel, wij zijn met de boot naar Engeland geweest en toen was het niet eens hoogseizoen.
Je bedenkt je wel 2x voordat je wat gaat drinken, met al die controles. Hopelijk hebben jullie een gezellige avond in Oslo gehad, goed geslapen en zijn alle bijwerkingen weer voorbij.